سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین : رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کلید برگزاری کنکور سراسری 89 زده شد و از اول خردادماه مراحل قرنطینه آزمون آغاز می شود گفت: از این زمان همه افرادی که قرار است به نحوی از سئوالات کنکور مطلع شوند وارد قرنطینه می شوند.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: کلید کنکور سراسری سال 89 زده و فرایند برگزاری آزمون آغاز شد. از اول خرداد ماه نیز قرنطینه کنکور آغاز به کار می کند و همه افرادی که قرار است به نحوی از سئوالات کنکور مطلع شوند به قرنطینه می روند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به سئوالات کنکور سراسری 89 گفت: نحوه طراحی سئوالات کنکور امسال هیچ تفاوتی با سال گذشته نکرده است.

وی افزود: سئوالات کنکور 89 از همان کتبی طراحی شده است که در دوران تحصیل به دانش آموزان ارائه شده و از بخشهایی که آموزش و پرورش برای دانش آموزان حذف کرده است سئوال طراحی نمی شود.

سرورالدین اظهار داشت: در حدود چهار هزار نفر به درخواست سازمان سنجش در حال طراحی سئوال برای کنکورهای سراسری هستند که سئوالات طراحی شده در بانک سئوالات قرار داده می شوند.

وی افزود: کنکور سراسری سال 1389 در روزهای 10، 11 و صبح روز 12 تیر ماه در 390 شهرستان و بخش کشور با رقابت تنگاتنگ یک میلیون و 287 هزار برگزار می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به مهر گفت: از تعداد کل شرکت کنندگان در کنکور حدود 500 هزار نفر یعنی از هر 5/2 نفر یک نفر قبول می شوند.

وی گفت: تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 89 نسبت به تعداد شرکت کنندگان کنکور سال گذشته 35 هزار و 917 نفر افزایش یافته است.
 
سرورالدین با بیان اینکه 60 درصد از داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 89 را دختران تشکیل داده اند به مهر گفت: تعداد شرکت کنندگان دختر در کنکور سراسری 89 نسبت به کنکور سال گذشته کاهش یافته است.

کد خبر 105567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز